همشهری آنلاین: مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از اجباری شدن شنا برای دانش‌آموزان چهارم و پنجم ابتدایی و لغو امتیاز استفاده از استخرهای آموزش‌وپرورش برای بخش خصوصی خبر داد.

اجباری شدن ورزش شنا برای کلیه دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان، با توجه به کمبود امکانات و مشکلات مالی آموزش و پرورش که بر کسی پوشیده نیست،شاید در ابتدا این سوال را پدید آورد که این طرح چگونه قابل اجرا خواهد بود؟

اما ظاهرا مسوولان آموزش و پرورش برای این سوال، پاسخ خوبی دارند: اجباری کردن شنا برای دانش‌آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی به این معنا نیست که حتما باید دانش‌آموزان به شنا بروند، بلکه به معنای تبیین جایگاه و اهمیت این ورزش در مدارس کشور است.

منوچهر بهمنی با بیان این مطلب، می گوید: در این راستا ساماندهی خوبی صورت گرفته و استخرهای کشور را مورد ارزیابی و شناسایی قرار داده‌ایم.

به گفته وی، با اعتبارات خوبی که برای بخش ورزش مدارس به ویژه آموزش شنا در نظر گرفته شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده در وزارتخانه، آموزش شنا در پایه چهارم و پنچم مقطع ابتدایی از مهر امسال اجرا می‌شود.

بهمنی ادامه می دهد: هدف از تبیین و تدوین ورزش شنا در مدارس این است که هیچ دانش‌آموزی مقطع ابتدایی بدون آموزش شنا وارد مقطع راهنمایی نشود که این برنامه از سال تحصیلی 89 عملیاتی می‌شود.

در گذشته برنامه‌ای تحت عنوان طرح «الگو» در برخی مدارس اجرا می‌شد که در آن تعداد محدودی از دانش‌آموزان از آموزش‌های شنا برخوردار می‌شدند، اما در برنامه مدون جدید تمامی دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش این ورزش مفرح و بااهمیت قرار می‌گیرند.

با در نظر گرفتن دانش‌آموزان پایه چهارم و پنجم برای آموزش شنا پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از یک میلیون دانش‌آموز تحت پوشش آموزش این ورزش قرار بگیرند.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در مورد استخرهای لازم برای انجام این طرح نیز  می گوید: آموزش و پرورش در سطح کشور استخرهای زیادی دارد که بخشی از آن در اختیار بخش خصوصی است که از امسال این استخرها لغو امتیاز می‌شود و به وزارت آموزش و پرورش برگردانده می‌شود و برای ساماندهی بخش شنای مدارس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

تعداد مربیان شنا برای آموزش دانش آموزان، مورد دیگری است که بهمنی در مورد آن می گوید: استاندارد آموزش شنا برای هر 25 نفر یک مربی شناست و ما سعی می‌کنیم با رعایت این استاندارد دانش‌آموزان پایه چهارم و پنجم را قبل از ورود به دوره راهنمایی تحت آموزش یک نوع شنا قرار دهیم.

کد خبر 105435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز